28
ноябрь
2017
«Физика пәнінен оқушылардың функционалдық сауаттылықтарын дамыту арқылы танымдық белсенділіктерін арттыру»
Тақырыбы: «Физика пәнінен оқушылардың функционалдық сауаттылықтарын дамыту арқылы танымдық белсенділіктерін арттыру»
Орындаған: Талқанбаева А.С.
Физика пәнінен оқушылардың функционалдық сауаттылықтарын дамыту арқылы танымдық белсенділіктерін арттыру
Мақсаты: оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту үшін жағдай жасау.
Міндеттер:
Мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамытудың отандық және халықаралық практикасын зерделеу.
Мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамыту тетіктерін анықтау
Президент инициативасы
Функционалдық сауаттылық – білім берудің жоспарлы адамзат қызметімен байланысын біріктіретін тұлғаның әлеуметтік бағдарлану тәсілі. Жалпы функционалдық сауаттылық деген ұғымды тарататып айтар болсақ, адамдардың (жеке тұлғаның) әлеуметтік, мәдени, саяси және экономикалық қызметтерге белсене араласуы және өмір бойы білім алуына ықпал ететін базалық факторы.
Яғни бүгінгі жаһандану дәуіріндегі заман ағымына қарай ілесіп отыруы. Сонымен, функционалдық сауаттылық адамның мамандығына, жасына қарамастан үнемі білімін жетілдіріп отыруы.Мұндағы басшылыққа алынатын функционалдық сапалар: белсенділік, шығармашылық тұрғыда ойлау, шешім қабылдай алу, өз кәсібін дұрыс таңдай алуға қабілеттілік, т.б.Жоспарда негізгі құзіреттіліктер белгіленген: басқарушылық (проблеманы шеше алу қабілеті); ақпараттық (өзіндік танымдық қызметке қабілеті немесе өмір бойы білім ала білуі);коммуникативтік (ауызша, жазбаша және нәтижелі қарым – қатынас жасау қабілеті;әлеуметтік ( әлеуметтік өзара іс –қимылды жасау қабілеті);азаматтық (өзінің отаны үшін жауапкершілікті сезіну қабілеті);технологиялық ( технологияларды, оның ішінде ғылыми, сандық технологияларды пайдалпану қабілеті)
Елбасы Н.Назарбаев 2012 жылғы 27 қаңтардағы “Әлеуметтік - экономикалық жаңғырту – Қазақстан дамуының басты бағыты” атты Қазақстан халқына Жолдауынан
Оқушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың халықаралық бағдарламасы
Функционалдық сауаттылық тұжырымдамасына негізделген анағұрлым танымал халықаралық бағалау зерттемелерінің бірі Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымының (ЭЫДҰ) қолдауымен өткізілген 15 жастағы оқушылардың жетістіктерін бағалаудың халықаралық бағдарламасы(Programmer for International Student Assessment – PISA) болып табылады.PISA – 15 жастағы жасөспірімдердің мектепте алған білімдерін, іскерлігі мен дағдыларын адами іс –әрекеттердің әр түрлі салаларында, сондай - ақ тұлғааралық қарым - қатынас пен әлеуметтік қатынастарда өмірлік міндеттерді шешу үшін пайдалана алу қабілеттерін бағалайды.
Pisa зерттеулері қазіргі уақытта әлемде мектептік білім берудің тиімділігін салыстырмалы бағалаудың әмбебап құралы ретінде қарастырылады.
Pisa шеңберіндегі тестілеу барысында функционалдық сауаттылық үш саласы бағаланады: оқудағы сауаттылық, математикалық жаратылыстану – ғылыми сауаттылық. Зерттеу айналым бойынша (үш жылда бір рет ) жүргізіледі.
2009 жылы Қазақстан PISA зертеуіне бірінші рет қатысты
Нәтижелер мыналарды дәлелдейді:
1)қандай да бір күрделі оқу мәтіндерін дәл пайдаланып, олардың көмегімен күнделікті жағдайларда бағдар алуға әзір қазақстандық оқушылардың үлесі – оқу сауаттылығын зерттеуге қатысушылар санының 5% - пайызын құрайды (ЭЫДҰ елдері бойынша орташа көрсеткіш – 28,6%);
2) Нақты бір жағдай үшін нақты модельдермен тиімді жұмыс жасауға, әртүрлі тапсырмаларды дамыту мен кіріктіруге әзір қазақстандық оқушылардың үлесі – математикалық сауаттылықты зерттеуге қатысатын оқушылар санының 4,2% - ын құрайды (ЭЫДҰ елдері бойынша орташа көрсеткіш - 16% қатысушы);
3) Жаратылыстану ғылымдарының рөлі туралы қорытынды жасауды талап ететін тиімді жұмыс жасауға, әртүрлі жаратылыстану пәндерінен түсініктемелерді таңдауға және біріктіруге осы түсініктемелерді таңдауға және біріктіруге, осы түсініктемелерді өмірлік жағдаяттарға тікелей қолдануға дайын қазақстандық оқушылардың үлесі жаратылыстану ғылыми сауаттылығын зерттеуге қатысушылар санының
3,6% құрайды(ЭЫДҰ елдері бойынша көрсеткіш – 20,5%).
Бұл ретте TIMSS зерттеулерінде қазақстандық оқушылар жоғары нәтижелер көрсетуде.
Осылайша,Қазақстанның PISA мен TIMSS – қа қатысу нәтижесі Республикадағы жалпы білім беретін мектептер педагогтерінің мықты пәндік білім беретін мектептер педагогтерінің мықты пәндік білім беретіндігін, бірақ оны өміріндегі жағдайларда пайдалануға үйретпейтіндігін көрсетеді.
Орындаған: Талқанбаева А.С.
Физика пәнінен оқушылардың функционалдық сауаттылықтарын дамыту арқылы танымдық белсенділіктерін арттыру
Мақсаты: оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту үшін жағдай жасау.
Міндеттер:
Мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамытудың отандық және халықаралық практикасын зерделеу.
Мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамыту тетіктерін анықтау
Президент инициативасы
Функционалдық сауаттылық – білім берудің жоспарлы адамзат қызметімен байланысын біріктіретін тұлғаның әлеуметтік бағдарлану тәсілі. Жалпы функционалдық сауаттылық деген ұғымды тарататып айтар болсақ, адамдардың (жеке тұлғаның) әлеуметтік, мәдени, саяси және экономикалық қызметтерге белсене араласуы және өмір бойы білім алуына ықпал ететін базалық факторы.
Яғни бүгінгі жаһандану дәуіріндегі заман ағымына қарай ілесіп отыруы. Сонымен, функционалдық сауаттылық адамның мамандығына, жасына қарамастан үнемі білімін жетілдіріп отыруы.Мұндағы басшылыққа алынатын функционалдық сапалар: белсенділік, шығармашылық тұрғыда ойлау, шешім қабылдай алу, өз кәсібін дұрыс таңдай алуға қабілеттілік, т.б.Жоспарда негізгі құзіреттіліктер белгіленген: басқарушылық (проблеманы шеше алу қабілеті); ақпараттық (өзіндік танымдық қызметке қабілеті немесе өмір бойы білім ала білуі);коммуникативтік (ауызша, жазбаша және нәтижелі қарым – қатынас жасау қабілеті;әлеуметтік ( әлеуметтік өзара іс –қимылды жасау қабілеті);азаматтық (өзінің отаны үшін жауапкершілікті сезіну қабілеті);технологиялық ( технологияларды, оның ішінде ғылыми, сандық технологияларды пайдалпану қабілеті)
Елбасы Н.Назарбаев 2012 жылғы 27 қаңтардағы “Әлеуметтік - экономикалық жаңғырту – Қазақстан дамуының басты бағыты” атты Қазақстан халқына Жолдауынан
Оқушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың халықаралық бағдарламасы
Функционалдық сауаттылық тұжырымдамасына негізделген анағұрлым танымал халықаралық бағалау зерттемелерінің бірі Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымының (ЭЫДҰ) қолдауымен өткізілген 15 жастағы оқушылардың жетістіктерін бағалаудың халықаралық бағдарламасы(Programmer for International Student Assessment – PISA) болып табылады.PISA – 15 жастағы жасөспірімдердің мектепте алған білімдерін, іскерлігі мен дағдыларын адами іс –әрекеттердің әр түрлі салаларында, сондай - ақ тұлғааралық қарым - қатынас пен әлеуметтік қатынастарда өмірлік міндеттерді шешу үшін пайдалана алу қабілеттерін бағалайды.
Pisa зерттеулері қазіргі уақытта әлемде мектептік білім берудің тиімділігін салыстырмалы бағалаудың әмбебап құралы ретінде қарастырылады.
Pisa шеңберіндегі тестілеу барысында функционалдық сауаттылық үш саласы бағаланады: оқудағы сауаттылық, математикалық жаратылыстану – ғылыми сауаттылық. Зерттеу айналым бойынша (үш жылда бір рет ) жүргізіледі.
2009 жылы Қазақстан PISA зертеуіне бірінші рет қатысты
Нәтижелер мыналарды дәлелдейді:
1)қандай да бір күрделі оқу мәтіндерін дәл пайдаланып, олардың көмегімен күнделікті жағдайларда бағдар алуға әзір қазақстандық оқушылардың үлесі – оқу сауаттылығын зерттеуге қатысушылар санының 5% - пайызын құрайды (ЭЫДҰ елдері бойынша орташа көрсеткіш – 28,6%);
2) Нақты бір жағдай үшін нақты модельдермен тиімді жұмыс жасауға, әртүрлі тапсырмаларды дамыту мен кіріктіруге әзір қазақстандық оқушылардың үлесі – математикалық сауаттылықты зерттеуге қатысатын оқушылар санының 4,2% - ын құрайды (ЭЫДҰ елдері бойынша орташа көрсеткіш - 16% қатысушы);
3) Жаратылыстану ғылымдарының рөлі туралы қорытынды жасауды талап ететін тиімді жұмыс жасауға, әртүрлі жаратылыстану пәндерінен түсініктемелерді таңдауға және біріктіруге осы түсініктемелерді таңдауға және біріктіруге, осы түсініктемелерді өмірлік жағдаяттарға тікелей қолдануға дайын қазақстандық оқушылардың үлесі жаратылыстану ғылыми сауаттылығын зерттеуге қатысушылар санының
3,6% құрайды(ЭЫДҰ елдері бойынша көрсеткіш – 20,5%).
Бұл ретте TIMSS зерттеулерінде қазақстандық оқушылар жоғары нәтижелер көрсетуде.
Осылайша,Қазақстанның PISA мен TIMSS – қа қатысу нәтижесі Республикадағы жалпы білім беретін мектептер педагогтерінің мықты пәндік білім беретін мектептер педагогтерінің мықты пәндік білім беретіндігін, бірақ оны өміріндегі жағдайларда пайдалануға үйретпейтіндігін көрсетеді.